Accessibility Tools

Skip to main content
Portal RasmiMajlis Bandaraya Pulau Pinang

Objektif

31 Oktober, 2022

Komited memastikan perkhidmatan yang diberikan memenuhi standard kualiti dan piagam pelanggan yang ditetapkan. Objektif kami ialah untuk:

  • Meningkatkan kualiti penyampaian perkhidmatan melalui amalan urustadbir baik dan mengutamakan satu perkhidmatan, satu penyampaian dan ‘No Wrong Door Policy’.
  • Merancang dan melaksanakan pembangunan yang seimbang dan memelihara alam sekitar yang berkualiti.
    Memperkukuhkan pulau sebagai hub ekonomi yang dinamik selaras dengan pembangunan NCER dalam konteks wilayah utara dan antarabangsa.
  • Merancang dan menyediakan kemudahan infrastruktur dan awam yang berkualiti, perkhidmatan masyarakat yang vibrant dan persekitaran yang bersih dan indah.
  • Meningkatkan budaya hidup berkualiti, memulihara warisan dan menggalakkan penglibatan komuniti untuk mencapai pembangunan masa depan.