BIL |
PERKHIDMATAN UTAMA |
JENIS PERKHIDMATAN YANG DISAMPAIKAN KEPADA PELANGGAN |
SASARAN |
PENCAPAIAN |
SASARAN | PENCAPAIAN |
SEPTEMBER |
SEPTEMBER(%) |
OKTOBER | OKTOBER(%) | |||
13. |
Permohonan Lesen (i) Lesen Establisymen Makanan, Iklan Tempat Hiburan Awam, Garaj, Tred, Perniagaan dan Perindustrian
(ii) Lesen Gerai Sementara/Gerai Bermusim |
(i) Permohonan lesen Establisymen Makanan, Iklan Tempat Hiburan Awam, Garaj, Tred, Perniagaan dan Perindustrian diputuskan dalam tempoh empat (4) minggu.
(ii) Permohonan lesen gerai sementara/gerai bermusim yang diluluskan dan lesen dikeluarkan dalam satu (1) hari |
153
79 |
100%
100% |
178
95 |
100%
100% |
14. |
Pengendalian Aduan: (i) Mengenai Sampah
(ii) Mengenai Parit/Jalan
(iii) Perkara-perkara Am
(iv) Maklumbalas kepada pelanggan |
Aduan mengenai sampah yang tidak dikutip pada hari pungutan akan diambil tindakan dalam tempoh 24 jam. Aduan mengenai parit tersumbat dan kekotoran jalan akan diambil tindakan pemulihan dalam tempoh 24 jam.
Semua aduan melalui surat, datang sendiri (bersemuka), telefon, laman web dan e-mel diakui terima dan disalurkan kepada jabatan yang berkenaan pada hari yang sama.
Maklumbalas kepada pelanggan akan diberi dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh aduan yang diterima. |
94
150
30
390
|
100%
100%
100%
100% |
77
113
30
335 |
100%
100%
100%
100% |
15. |
Pertanyaan Am Mengenai Perundangan |
Semua pertanyaan mengenai perundangan akan diberikan jawapan dalam tempoh empat belas (14) hari.
|
- |
- | - | - |